بىشك روابط عمومى، مانند سایر رشتههاى علوم انسانى مورد غفلت قرار گرفته است و توسعه روزافزون و ارتباط و اطلاعات در كشورها، نتوانسته در آن تأثیرى داشته باشد. حتى كشور در حال توسعه ما نیز چنین وضعى دارد. مشكلات و ناكارآیى ادارى در كشور ما پدیده نو و جدیدى نیست و سالهاست كه سازمانهاى مربوطه، براى اصلاح ساختارى آنها مطالعه و برنامهریزی مىكنند، هر چند تاكنون اقداماتى نیز به عمل آمده است. در عصر ارتباطات و اطلاعات در موقعیتى كه جامعه متحول ما رو به سوى تكامل دارد و مدنیت را جست وجو مىكند، روابط عمومى از اجزا و عناصر اصلى ارتباطات است و در ایجاد بسترهاى مشاركت ذهنى و عینى نقش نهادى و بنیادى دارد، زیرا جنس و ماهیت مجموعه وظایف و فعالیتهاى آن به طور عمده، (ارتباطى، تعاملى و تبادلى) است.
فصل اول: تاریخچه روابط عمومی/35
فصل دوم: روابط عمومی (ضرورت، وظایف، اصول، انواع)/ 81
ضرورت و نیاز اجتماع به روابط عمومی/83
بررسی رابطه بین روابط عمومیها و رسانهها /143
پیشینهی ورود گزارش به مطبوعات/145
فصل چهارم: انواع ارتباطات و اجزاء/ 205
فصل پنجم: ارتباطات رسانهای در روابط عمومی/241
فصل ششم: نظریهها؛ مدلها و الگوهای روابط عمومی/283
فصل هفتم: نظریههای رفتار اطلاعیابی در روابط عمومی/371
فصل هشتم: نقش روابط عمومی و ارتباطات در توسعه /409
فصل نهم: برنامهریزی در روابط عمومی/447
ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی/451
فصل دهم: افکار عمومی، اقناع و اصول روابط عمومی/473
مقدمه افكار عمومی، اقناع و اصول روابط عمومی/473
نقش رسانهها در افكار عمومی/480
فصل یازدهم: نقش روابط عمومی در توسعه تفاهم اجتماعی/507
فصل دوازدهم: روابط عمومی و رسانههای نوین ارتباط جمعی (روابط عمومی دیجیتال)/523
خصوصیات روابط عمومی الکترونیک/525
تعریف و مبانی انواع مفاهیم روابط عمومی الكترونیك/527
فصل سیزدهم: اخلاق حرفهای در روابط عمومی/573
ارتباطات رسانهای با تأکید بر محوریت اخلاق/575
اخلاق حرفهای در روابط عمومی/580
فصل چهاردهم: روابط عمومی و جایگاه آن در قرآن و اسلام/603
جایگاه روابط عمومی در اسلام و قرآن/604
| دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی | 
| علوم انسانی | 
                                                        
                                                            علوم اجتماعی 
                                                        
                                                         |